woensdag 20 maart 2013

Leven.


Geen ellenlange teksten. Geen ellenlange bedenkingen.
Slechts een tekst, die een goede vriendin van me heeft laten lezen. Onbedoeld heeft ze me al mijn bedenkingen, overpeinzingen, gedachten en mijn inwendig 'struggels' gepresenteerd. Het is niet geschreven door haar, maar wel heeft ze het op het juiste moment laten zien. 

Bedankt.


“Was ich habe, will ich nicht verlieren, aber
Wo ich bin, will ich nicht bleiben, aber
Die ich liebe, will ich nicht verlassen, aber
Die ich kenne, will ich nicht mehr sehen, aber
Wo ich lebe, da will ich nicht sterben, aber
Wo ich sterbe, da will ich nicht hin:
Bleiben will ich, wo ich nie gewesen bin.”


"Wat ik heb, wil ik niet verliezen
Maar waar ik ben, wil ik niet blijven,
Diegenen die ik lief heb, wil ik niet verlaten
Maar die ik ken, wil ik niet meer zien,
Waar ik leef , wil ik niet sterven, 
Maar waar ik wil sterven, daar wil ik niet heen:
Ik wil blijven, waar ik nog nooit geweest ben."

 Thomas Brasch: Lied, 1977


Groetjes, 
Madeliefje

3 opmerkingen:

  1. Ik weet niet zo goed hoe ik hier op moet reageren. Wat een ontzettend lief bericht..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Speciaal voor u Maya, serieus, toen je me die tekst liet lezen, moest ik gewoon glimlachen. Baraka Allahu feeki =)

      Verwijderen
  2. Wa feeki baaraka Allaah Madeliefje. ( :

    BeantwoordenVerwijderen