vrijdag 16 augustus 2013

Verandering.


Wat was er veel veranderd, ik werd er stil van. Jongetjes vol kattenkwaad werkten tegenwoordig moederziel alleen op verre wateren en zeeën ver weg van alles en iedereen, kleine meisjes die de steegjes en paadjes sierden met hun gekir en gelach waren jonge moeders met minzame glimlachjes en keiharde lasten en.. dat oneindige groen was volgebouwd met gigantische mistroostige paleizen leeg en mysterieus gedurende het hele jaar. 

Wat was er veel veranderd, ik kon het niet geloven. Terwijl de tranen over mijn gezicht liepen, keek ik naar het stompje dat was overgebleven, de dode bladeren bijna weggerot, de missende schaduw van wat ooit zo aanwezig was en nu genadeloos omgekapt was.

Wat was er veel veranderd, ik werd er onrustig van. Hij stelde me gerust, toen zijn broze handen de mijne raakten, toen zijn krakende stem mij eeuwenoude verhalen vertelde, toen zijn ogen mij toelachten, toen zijn schuifelende voeten mij naderden, toen zijn aanwezigheid mijn hart verruimde. En terwijl hij vermoeid knikkebolde, droomde ik met hem mee over de dagen waarop ik mijn grootste avonturen beleefde in elke kamer, in elke hoek en in elke boom.

Wat was er veel veranderd, ik werd er bang van. Hij herkende me niet meer. Angst omklemde mijn hart. Maar angst voor verandering, helpt niet, het hoort er nu eenmaal bij. Dus prentte ik dat laatste beeld in, luisterde ik met gesloten ogen naar zijn krakende stem, kuste ik zijn broze handen en nam ik voor een laatste keer afscheid.

Groetjes,
Madeliefje.

2 opmerkingen:

  1. Wat een talentje ben je ook. Allaahumma bareek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Allerliefste, Maya, wat een schatje ben jij dan ook. Ameen wa feeki poppemieke.

      Verwijderen